tiistai 21. kesäkuuta 2016

Armahtamisesta/ rististä/ Hyvän paimenen äänestä opetusta ja kuulumisiani/ajatuksiani




Olen paljon levännyt sairauteni vuoksi. Mutta aika on ollut rikasta, vaikka on ollut vaikeita päiviä väliin. On ollut aikaa syventyä Jumalan sanaan, armoon, sovitukseen ja rukoukseen. Arjen keskellä eläen, myös iloiten pienistäkin, tärkeistä asioista. Kolme vuotias lapsenlapseni Leevi oli ensimmäistä kertaa luonani yötä ja oli sitten hyvää aikaa yhdessä. 
Turhaa ja omavanhurskautta yhä riisuttu pois ja Jeesus Kristus tullut hyvin tärkeäksi. Armonmeri on auennut.
Herra, Hyvä Paimen on aina lähellä, kuunnellen ja lohduttaen.

Minulla on nyt kokeilussa uusi lääke  hermovauriokipuihin ja fibromyalgiaan ja labrassa kävin aamulla.
Jos ei helpota kesän aikana niin lääkäri lähettää neurologille ja /tai reumalääkärille. Kiitän lämpimästi teitä jokaista, jotka olette muistaneet minua esirukouksin!

Luin hyvän ja puhuttelevan kirjan: Niilo Tuomenoksa-Kristukseen sidottuja ja olen Raamatun lisäksi ammentanut Raamatun opetuksia mm. Suomen Evankeliumikoulun, Rovasti Olavi Peltolan  sivuilta jne. Kristuksen rakkauden syvyys ja heikon, sairaan, oman syntisyytensä huomanneen, armoa tarvitsevan, avuttoman ihmisen Vapahtajana, auttajana, tullut hyvin lähelle. Jumalan valmistama pelastus Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa on niin täydellinen. Golgatalta loistaa rakkaus. Ja Hänen armossaan kuljen askel, askeleelta eteenpäin...

Mitäkö sanoisin? " Kiitos Jeesus , mitä olet tehnyt puolestamme. Voi vain olla väliin hiljaa ja ihmetellä armoaan. Minäkin olen Jumalan silmissä kallis ja rakas, niinäkin päivinä, kun en näe itsessäni mitään hyvää. Jumala sanoo: Minä rakastan , pysy lähelläni ja katso haavojani, katso minuun."

Niin Jumala tahtoo sanoa sinullekin. Kutsuu sinua jos et vielä tunne Herraa.

 

Kuuntelin sunnuntaina Suomen Raamattuopiston Jumalanpalveluksen ja suosittelen siinä kuulemani saarnaa: Juha Vähäsarja/ Armahtakaa. https://sro.fi/ohjelmat-radio-deissa/jumalanpalvelukset/jumalanpalvelusten-saarnat-2016, suora linkki https://sro.fi/images/audio/jp_saarnat2016/160619.mp3

Myös minua kovasti puhutelleet, lohduttaneet seuraavat luennot:
Hyvän paimenen äänen tuntomerkit/ Per-Olof Malk  
kristitynfoorumi.org/mp3/POM44.mp3
kristitynfoorumi.org/mp3/POM45.mp3


Sana rististä on Jumalan voima/ Jouko Nieminen 


Vielä eräs kaunis laulu:

Jouko Koistinen Nousee itse Kristus seisomaan


Oikein hyvää ja siunattua kesän jatkoa teille niin ystävät, kuin kaikki lukijat!

    Näkymiä parvekkeelta

2 kommenttia:

  1. oletko syönyt noita mansikoita, ovatko ne hyviä ja makeita. Kannattaako minunkin hankkia tuo amppelimansikka. Siunauksin.
    Maila

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen syönyt, ehkä parisen litraa. Oli hyviä ja makeita. Ostin 2 taimea Lidlistä alkukesällä ja istutin ne ruukkuun. Minulla aurinkoinen parveke,niin mansikat tykkäs.Nyt ei enää näytä juuri uusia tulevan. Siunausta rakas Maila-ystävä!

      Poista